Blog

Blog

Trots

Mijn collega’s en ik staan elke dag klaar voor de dieren in onze praktijk. Dat vinden we normaal. Dit is wat we doen, waar we blij van worden,  ook als er iemand 1 minuut  (of na)  sluitingstijd ineens binnenloopt. Een dier is ziek, heeft klachten, we stellen een plan op en gaan aan het werk. We doen een uitgebreid onderzoek, doen bloedonderzoek, maken als het nodig is een echo of röntgenfoto. We krijgen vandaag, morgen of uiterlijk binnen een paar dagen een duidelijk beeld wat er aan de hand is. Natuurlijk zijn er altijd zeldzame gevallen waarbij het puzzelen langer duurt of er verwezen moet worden. Gelukkig hebben wij korte lijnen met de, in onze ogen, beste specialisten waar onze patiënten binnen een aantal dagen terecht kunnen.

Maar nu wordt er een familielid (even voor de duidelijkheid het gaat hierbij om een mens) door de huisarts verwezen naar het ziekenhuis. Na een verwijzing met bijbehorende inlogcodes, inloggen op de ziekenhuiswebsite voor het maken van een afspraak, een pagina vol namen van artsen waarvan je niet weet welke kwaliteiten ze hebben wordt er een dag en tijdstip gekozen. Dan maar degene die als eerst, in dit geval na 3 weken beschikbaar is. Het is ook geen spoedeisende klacht, dat klopt, maar toch, je wil weten wat er aan de hand is. Drie weken later dus de afspraak, een herhaling van het verhaal bij de huisarts. Er moet een echo en een röntgenfoto gemaakt worden. Juist, er is plaats twee weken later. Twee weken later wordt het aanvullende onderzoek gedaan, maar nog geen uitslag besproken. De uitslag volgt tien dagen later. Even rekenen: 3 + 2 + 1 ½ = 6 ½ week tot een definitieve diagnose. Gelukkig is er niets ernstigs, geen zeldzame of nare aandoening.  Maar 6 ½ week ?

Natuurlijk, ik weet, humaan is er meer mogelijk, maar toch, deze diagnose hadden wij binnen de praktijk binnen 2 dagen bij een dier kunnen stellen. Korte lijnen en persoonlijke aandacht! Dus ik ben trots!

Deel dit blogbericht:
Marte

Blog door Marte Cuppens-Joosten

Ik vind het bijzonder om het vertrouwen van dier en eigenaar te krijgen. Ik zet mij dagelijks in voor de beste zorg voor uw huisdier, met 100 % aandacht voor dier en eigenaar.